Meerdere boeken tegelijk lezen



Veel mensen kunnen meerdere boeken tegelijk lezen. Ik heb gemerkt dat mij dat niet lukt.
Afgelopen zaterdag ging ik een dagje weg en zat veel in de trein. Ik ben in een boek, De zonderlinge avonturen van het geniale bommenmeisje van Jonas Jonasson aan het lezen, maar vond dat een te dik boek om mee te nemen. Daarom nam ik een paperback mee, maar merkte, dat ik het andere boek miste en dat ik die eerst uit wilde lezen alvorens ik in een nieuw boek begin. Ik zat teveel met mijn hoofd in het andere boek en kon me totaal niet concentreren op het verhaal in de paperback.
Ook wist ik dat als ik weer thuis zou zijn, ik die paperback in de kast zou zetten en eerst verder zou gaan met het dikke boek. Als ik die uit heb en ik zou weer verder gaan lezen in de paperback, dan kan ik waarschijnlijk weer opnieuw beginnen met lezen, omdat ik het verhaal kwijt zou zijn. Ook was ik bang dat ik de hoofdpersonen en de verhaallijnen zou verwisselen in gedachte.
Meerdere boeken tegelijk lezen is dus niets voor mij.

Nu was er genoeg te zien buiten en was het ook wel heerlijk om even niets anders te doen dan opletten dat je op het station waar ik moest zijn uitstapte en niet bleef zitten. Ook was er nog iemand die vroeg of we een vragenlijstje wilden invullen. Omdat ik zelden met de trein reis had ik daarvoor bedankt. De mensen naast mij hadden die lijst wel gekregen en ik zag al dat het een A-viertje was waar aan beide kanten vragen stonden. Dat werd dan een korte vragenlijst genoemd. Die mensen hebben die ook maar niet ingevuld omdat ze het teveel vragen vonden.

Kunnen jullie meerdere boeken tegelijk lezen of lees je ook liever boek voor boek?

Reacties

  1. Wat ik wel kan is bijvoorbeeld telkens een verhaal uit een verhalenbundel lezen (of een heel dun boekje) wanneer ik toch even wil of moet stoppen met lezen in het boek dat ik op dat moment lees.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg