De Vergeten Tuin - Kate Morton


Ik heb het boek al een paar weken uit, maar het boek blijft me bezighouden en is voor mij het mooiste boek dat ik dit jaar heb gelezen. Vandaar nog een verlate uitgebreide recensie.

Waar gaat het boek over? 
Aan de vooravond van de Eerste Wereldoorlog wordt een jong meisje alleen achtergelaten op een schip naar Australië. Ze kan zich van deze reis slechts herinneren dat een mysterieuze vrouw die zichzelf De Schrijfster noemt, beloofde voor haar te zorgen. Maar die vrouw is spoorloos verdwenen. Op haar eenentwintigste verjaardag hoort Nell Andrews een geheim dat haar leven voorgoed zal veranderen. Jaren later reist ze naar Engeland, op zoek naar antwoorden. Haar speurtocht brengt haar naar Cornwall en naar het prachtige landgoed Blackhurst Manor. Wat heeft Nell uiteindelijk tot haar zoektocht gedreven? Na het overlijden van Nell wacht haar kleindochter Cassandra een verrassing. Ze erft Cliff Cottage, gelegen op het landgoed van Blackhurst Manor. Met zijn vergeten tuin, berucht bij de lokale bevolking - vanwege de vele geheimen die hij herbergt.
Bron: bol.com 

Wat vind je van het boek? 
Een heel erg mooi boek die iedereen gelezen moet hebben. Elk hoofdstuk is in een andere tijd geschreven, maar dat vind ik niet storend. Zeker niet omdat aan het begin van elk nieuw hoofdstuk staat in welke tijd je als lezer op dat moment bent. Ik zag alles zo voor me, wilde ook echt naar die plekken om het in het echt te zien. Ik had echt moeite om het boek weg te leggen en aan het eind van het boek baalde ik bij voorbaat al dat het boek bijna uit was ondanks dat ik wilde weten hoe het zou aflopen. Het einde zag ik overigens niet aankomen.

Wat vind je van de cover? 
Heel erg mooi, je wilt die tuin inlopen en genieten van al het moois dat daar groeit en bloeit en een appel eten van de appelboom die daar staat.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Heel erg fijn om te lezen. had geen moment dat ik dacht van dat dat stuk of dat stuk wel anders geschreven had kunnen worden

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Eliza, De Schrijfster. Ze zat altijd vol verhalen, maar was ook op een leuke manier brutaal.

Zou je 't boek aanraden? 
Nee, ik raad iedereen af om dit boek te lezen....... Grapje.
Ik kan dat boek namelijk iedereen aanraden zoals ik al eerder aangaf.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Weggeven? No way! Dit boek verlaat hooguit de boekenkast als ik hem ga herlezen, maar als ik hem dan weer uit heb, gaat hij weer linea recta terug de boekenkast tot de volgende herlees beurt.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Hier kan ik alleen maar volmondig 'ja' op zeggen.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ja, nog sterker.... het boek houdt mij nu nog bezig ondanks dat ik hem sinds 3 november uit heb (zag ik net op mijn Goodreads-account ;)).

Reacties

  1. goed verwoord, heel mooi boek, heel pakkend, en het was heel jammer toen het uit was.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg