Wild - Cheryl Strayed



Waar gaat het boek over? 
Op haar zesentwintigste neemt Cheryl Strayed haar meest impulsieve beslissing ooit: ze begint aan een voettocht van 1700 kilometer langs de Pacific Crest Trail in het westen van Amerika. Helemaal alleen, zonder ervaring en met een veel te zware rugzak. Drie maanden lang doorstaat ze intense hitte en meters sneeuw, wordt ze geconfronteerd met beren en ratelslangen, en ervaart ze de schoonheid, maar ook de verschrikkelijke eenzaamheid van de tocht die haar leven voorgoed zou veranderen.

Bron: achterkant van het boek

Wat vind je van het boek? 
Heel erg indrukwekkend. Om maar met de New York Times te spreken, want meer kan ik er op het moment niet aan toevoegen: spectaculair en aangrijpend. Een adembenemend verhaal! Het boek was moeilijk aan de kant te leggen. Moest er ook steeds aan denken als ik het boek even had weggelegd. Ik was benieuwd naar wat ze nog meer mee zou maken, of ze het zou redden.

Wat vind je van de cover? 
Past echt bij het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is een heel fijne schrijfstijl, het boek leest fijn weg.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Cheryl. Het is zo knap dat ze zonder enige wandelervaring zo'n route heeft gelopen en het ook heeft volbracht. Ik doe het haar niet na.

Zou je 't boek aanraden? 
Absoluut, zeker aan mensen die de Pacific Crest Trail willen lopen, om te lezen waar ze rekening mee moeten houden.
Maar ook aan mensen die hem hebben gelopen. Die zullen vast genoeg herkenbare dingen er in lezen, denk ik.

Hoeveel sterren geef je het boek?  
5 sterren.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Ik ga het boek houden, maar mocht er iemand bij ons komen die vertelt dat die die route wilt lopen, dan krijgt die het boek.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ja, zeker weten.

Ga je de verfilming bekijken? 
Nee, ik zie het liever voor me zoals ik het heb gelezen.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het net uit, dus ja, het houdt me nog bezig.




Koop bij bol.com

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg