Winterromance - Elly Koster


Ik had dit boek een paar jaar geleden rond kerst gewonnen op de blog van Elly Koster en kan alleen maar zeggen dat ik er erg blij mee ben dat ik hem heb gewonnen. Zat helemaal in de winter- en kerstsferen de afgelopen dagen. Manlief keek af en toe verbaasd naar mij als ik kerstliedjes liep te zingen. Geloof me, dat ga je vanzelf doen als je dit boek leest.

Waar gaat het boek over? 
Er is iets aan de hand, dat weet Caro zeker. Haar vriend Jurjen is al maanden op reis vanwege een dip in hun relatie. Waarom laat hij niets horen? Zijn beste vriend, Twan, zegt van niets te weten, maar Caro vindt het moeilijk om dat te geloven. Als er een man in het restaurant verschijnt waar Caro als serveerster werkt, krijgt haar moeder een enorme schrik te verwerken. Voor Caro is één ding duidelijk: niets is zo onvoorspelbaar als het leven. Een hartverwarmende liefdesroman met een hoog kerstgehalte van toptalent Elly Koster!

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een heel erg leuk boek dat je, zoals gezegd, in de kerstsferen brengt. Het leest heerlijk weg en eindigt ook goed. Zoetsappig misschien, maar wel op een prettige manier. Soms tranentrekkend (positief bedoeld).

Wat vind je van de cover? 
Het is een mooie cover.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is goed, het boek leest fijn weg. Je wilt steeds verder lezen, je wit weten hoe het verder gaat.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Twan. Hij is zo begaan met mensen en heeft zoveel over voor anderen. Zo'n man wil elke vrouw toch als man? ;)

Zou je 't boek aanraden? 
Voor mensen die van ouderwetse kerst en romantiek houden, is het een echte aanrader.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Ik heb het, zoals gezegd, gewonnen op de blog van Elly Koster en zij heeft hem gesigneerd. Dus nee, alleen daar om al, gaat die niet weg. Maar al zou ik hem hebben gekocht, dan ging die nog niet weg.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Zeker weten dat ik die rond kerst, dit jaar, volgend jaar of over een paar jaar weer ga lezen. Je komt echt in de kerststemming door dit boek.

Ga je de verfilming bekijken? 
Zover ik weet is dit boek (nog) niet verfilmd, maar mocht die ooit verfilmd worden, dan ga ik die niet kijken. Ik wil het verhaal in mijn hoofd houden zoals ik het tijdens het lezen voor me zag. Maar ik weet zeker dat het een kerstklassieker zou worden die elk jaar rond kerst opnieuw op tv zou komen.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, dus ja, het houdt me nog bezig.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg