De andere vrouw - Catherine Cookson



Waar gaat het boek over? 
Alison woont en werkt samen met haar voogd, de antiekhandelaar Paul Aylmer, in een klein Engels kuststadje. Als Paul aan haar vraagt om naar Beacon Ride te gaan en daar een aantal kostbaarheden te taxeren, komt ze achter een goed bewaard geheim. Het verleden van Paul haalt hem in en zijn warme relatie met Alison komt zwaar onder druk te staan. Toch is Alison ervan overtuigd dat ze achter de waarheid aan moet gaan als ze haar ambities en dromen wil laten uitkomen.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Ik had moeite om er in te komen (dat kan aan mij hebben gelegen), maar vanaf halverwege het eerste hoofdstuk was het moeilijk om het boek weg te leggen. Wilde steeds verder lezen. Weten wat het geheim van Paul was. Het einde was alleen op het eind wel voorspelbaar doordat het laatste hoofdstuk daarop inspeelde. In de vorige hoofdstukken kon het nog alle kanten op.

Wat vind je van de cover?
Het is een mooie cover, maar ik vind het niet bij het boek passen. De cover van het boek op bol.com past veel beter bij het boek. 

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen, past echt bij het verhaal.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel vlot en spannend geschreven.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Margaret, omdat ze een vriendelijke en gastvrije persoon is die ook aan anderen denkt.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Bill Tapley, omdat hij een op geld beluste wolf is dat alleen maar aan zichzelf denkt.

Mooie quote in het boek: 
Een goed hart is mooier dan parels.

Zou je het boek aanraden? 
Aan diegenen die van romantiek houden zou ik het boek zeker aanraden.

Hoeveel sterren geef je het boek?  
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Ik ga het boek weggeven.

Ga je de verfilming bekijken? 
Geen idee of het boek verfilmd is, maar mocht die verfilmd zijn of ooit verfilmd worden, dan ga ik die niet kijken. Ik wil het boek in gedachten houden zoals ik het heb gelezen.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het net uit, dus ja, het houdt me nog bezig.




  Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg