Moordvrouw - Witte Leugens - Lex Passchier



Waar gaat het boek over?
Een student is vermoord na een bezoek aan de sportschool. In Stockholm wordt het lichaam gevonden van een jonge vrouw - duidelijk een afrekening. De politie ontdekt dat de twee slachtoffers met elkaar in contact stonden. Rechercheur Fenna Kremer reist af naar Zweden om samen met een sympathieke Zweedse collega onderzoek te doen naar de dubbele moord. Dan escaleert de zaak...

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Ik vond het een heel spannend boek dat moeilijk weg te leggen was. Wilde steeds verder lezen, wilde weten hoe het verder ging. 's Nachts was ik er soms ook mee bezig. Wilde weten wie de dader was. Moet zeggen dat ik het van een iemand (sorry, ik ga niet zeggen over wie ik het heb, want dan verraad ik het verhaal misschien en dat is niet leuk voor diegenen die het boek nog niet gelezen hebben), niet had verwacht dat hij een van de daders zou zijn. Ik had ook niet verwacht dat een andere dader zo gevoelig kon zijn.

Wat vind je van de cover? 
Het is een mooie cover, maar toch had ik voor een andere cover gekozen. Iets dat meer bij het verhaal past. Uiteraard passen de personages van die serie daar wel bij. Toch hadden ze de cover ook in drieën kunnen doen; een smalle foto van de cast van Moordvrouw, de titel en de auteur van het boek en een smalle foto van een scene uit het boek. Dan hou je toch de herkenbaarheid van Moordvrouw, maar had het ook weer een eigen beeld aan het boek gegeven.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die was goed. Het was heel erg spannend geschreven, je wile, zoals gezegd, steeds verder lezen.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Fenna Kremer. Ondanks dat ze af en toe onzeker over zichzelf is, weet ze op momenten dat het moet, de onzekerheid te vergeten en aan te pakken. Ze durft risico's te nemen en trekt zich op die momenten van niemand wat aan, maar doet wat ze op dat moment denkt dat het beste is wat ze moet doen, met alle risico's van dien.

Zou je 't boek aanraden? 
Ja, ik raad het boek aan, Zeker aan de fans van Moordvrouw.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar als het een fysiek boek was geweest, dan had ik hem weggegeven. Hij gaat in ieder geval van mijn e-reader, want hij was leuk, maar hoef hem niet nog een keer te lezen.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Zoals gezegd, nee, ik ga die niet nog een keer lezen.

Ga je de verfilming bekijken? 
Het is geen film en is ook geen aflevering van de serie Moordvrouw, maar mocht die ooit verfilmd worden of toch als een aflevering van de serie op tv komen, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het net uit, dus ja, hij houdt me nog bezig.



  Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg