De Vrouwen van Kasteel Deverill - Santa Montefiore



Waar gaat het boek over? 
Op het ruige platteland van Ierland worden drie heel verschillende meisjes geboren: Kitty Deverill, de roodharige dochter van de kasteelheer van Deverill, Bridie Doyle, de dochter van de kokkin van het landgoed en Mable Deverill, Kitty's flamboyante Engelse nichtje. Ondanks hun onderlinge verschillen is de band die groeit tijdens hun kindertijd in de idyllische omgeving van kasteel Deverill onbreekbaar. Maar hun sprookjesachtige jeugd komt in gevaar door de dreigende onafhankelijkheidsoorlog die Ierland steeds meer in zijn greep krijgt. De drie vriendinnen worden wreed uit elkaar gehaald door een diepgaand verraad en ze worden als blaadjes op de wind verschillende kanten op gevoerd. Maar één ding zal hen altijd binden: hun verlangen naar kasteel Deverill en alle herinneringen die binnen die majestueuze muren zijn opgeslagen.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een geweldig boek dat moeilijk weg te leggen was. Het was moeilijk om niet aan het boek te denken als ik er niet aan in het lezen was, je wilt steeds verder lezen. Sommige gebeurtenissen zie je gewoonweg niet aankomen. Andere gebeurtenissen denk je aan zien te komen en dan gaat het toch een andere kant op.

Wat vind je van de cover? 
Heel erg mooi en past echt bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen, past goed bij het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel vlot geschreven, geen enkele keer langdradig. Het is beeldend geschreven, je ziet alles zo voor je.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Kitty Deverill, omdat ze niet met zich laat sollen, maar ook een warm mens is.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Michael O'Doyll, omdat hij alleen maar aan zichzelf denkt en zelfs zijn beste vrienden verraadt als hij dat nodig vindt.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Ik wil erheen, wat een mooie locaties.

Mooie quote in het boek: 
De langste reis is de kortste weg naar huis.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut! Dit boek moet je echt lezen.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het volgende deel ook lezen?
Ik kan niet wachten tot het volgende deel uitkomt. Het antwoord is dus ja ik ga het volgende deel zeker lezen, want ik wil heel erg graag weten hoe het verder gaat. Het einde zag ik namelijk niet aankomen en wil daar meer over weten.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Die ga ik zeker nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Wat denk je nu? Het is een e-book, dus ik kan het ook niet weggeven, maar hij blijft op mijn e-reader staan, maar was het een fysiek boek geweest, dan had ik het boek ook niet weggegeven.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken. De film kan nooit zo mooi worden als het boek.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit en het houdt me nog bezig, maar ik denk dat het me ook nog wel even bezig zal houden.




  Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg