Rozengeur en Zonneschijn - Jill Mansell



Waar gaat het boek over? 
Sophie Wells werkt als fotografe in de populaire badplaats St Carys. Ze heeft besloten dat ze niet meer aan een relatie gaat beginnen. Dat is in het verleden al bijna fataal afgelopen en dat wil ze niemand meer aandoen. Wanneer ze Josh Strachan ontmoet, de nieuwe eigenaar van het gezellige chique hotel Mariscombe House, voelt ze – tegen haar zin – een onmiskenbare aantrekkingskracht.
Toch houdt ze koppig vol met afwijzen, hoe vaak Josh haar ook mee uitvraagt. Waarom moet juist hij haar dan betrappen op skinnydippen? In de loop van de zomer wordt Sophie stapelverliefd op Josh en hij op haar, maar kan Sophie haar verleden opzijzetten?

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het is een heel erg leuk boek dat zo weg leest. Af en toe spannend, omdat je niet weet hoe het gaat lopen. Je wilt steeds verder lezen, weten hoe het verder gaat.

Wat vind je van de cover? 
Het is een mooie, vrolijke foto, maar ik zou er niet voor gekozen hebben. Eerlijkheidshalve moet ik zelfs zeggen dat, als ik nog nooit iets van Jill had gelezen, ik het boek niet gekocht zou hebben. Het roept niet van 'neem mij, koop mij, lees mij'. Ik vind deze cover meer iets voor bijvoorbeeld Libelle of Margriet. Dat is niet kwaad bedoeld.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel vlot geschreven, het leest lekker weg. Alleen jammer van een paar schrijffouten.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Josh Strachan, omdat hij .... hoe gaan we dat zeggen zonder het verhaal te verraden... ach... weet je wat... ga het boek maar lezen. Dan snap je wel wat ik bedoel. Voor diegenen die het boek hebben gelezen, die zullen het vast beamen. ;)

En aan wie had je een hekel en waarom? 
De bandleden van Go Destry. Wat een over het paard getilde mensen zijn dat.

Wat vond je van de locatie(s) in het boek? 
Ik wil er heen, het met eigen ogen zien. Need I say more? ;)

Mooie quote in het boek: 
Hij had haar bevrijd uit de kooi die ze om zich heen had gebouwd.

Zou je het boek aanraden? 
Yes, ik raad het boek absoluut aan.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Waarschijnlijk wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem ook niet verwijderen. Hij mag op de e-reader blijven.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die ooit komen, dan ga ik die niet kijken, want ik wil het verhaal in gedachten houden zoals ik hem gelezen heb.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb hem net uit en weet nu al dat die me de rest van de avond bezig blijft houden.




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg