Verborgen Hartstocht - Stephanie Laurens



Waar gaat het boek over? 
Jason Montgomery, de vijfde hertog van Eversleigh, heeft een vrouw nodig. En zijn lijst met eisen waaraan ze dient te voldoen, is lang. Zo moet ze van stand zijn, redelijk intelligent, niet onaantrekkelijk, in staat een groot huishouden te leiden en als een goede gastvrouw kunnen optreden. Maar bovenal moet ze er geen bezwaar tegen hebben in zijn buiten te verblijven terwijl hij zijn vertier in Londen zoekt, want uiteraard is hij niet van plan zijn leventje als rokkenjager op te geven. Tot ieders verbazing laat hij zijn oog vallen op de weliswaar deugdzame, maar ook nogal kleurloze Lenore Lester. Zelf weet Jason ook niet goed waarom hij juist haar uitkiest. Of het moet zijn verlangen zijn te ontraadselen waarom deze jonge vrouw - in wie hij een vuur vermoedt dat het zijne evenaart - zich verschuilt achter zo'n masker van zedigheid...

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een heel leuk boek dat lekker weg leest en waar je niet te veel bij na hoeft te denken. Het einde is wel voorspelbaar, maar dat is met dit soort boeken niet erg.
Wel vind ik het jammer dat er een paar taalfouten in zitten en dat bepaalde woorden niet naar het Nederlands vertaald zijn. Ik kan me althans niet voorstellen dat Nederlandse hertogen en hertoginnen 'My Lady', om maar een voorbeeld te noemen, zeggen, maar Mevrouw. En zo zijn er wel meer woorden.

Wat vind je van de cover? 
Ik vind het een hele mooie cover, alleen zou ik voor een blonde vrouw gekozen hebben i.p.v. een donkerharige, omdat de vrouwelijke hoofdpersoon blond is.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Heel erg goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel vlot geschreven en maar zelden langdradig.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Tante Agatha, omdat ze een hele lieve tante is die niet bang is om haar neef op zijn plaats te zetten.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Sorry, maar in dit boek had ik aan niemand een hekel.

Wat vond je van de locatie(s) in het boek? 
Hele mooie locaties waar je zo heen wilt.

Mooie quote in het boek: 
Gelaten liet ze zich door de slaap meevoeren naar het land waar dromen de enige werkelijkheid vormden.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut!

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Waarschijnlijk wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Dit boek gaat weer terug de boekenkast in, hij mag dus blijven.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken. Het zou in ieder geval een echte zwijmelfilm waar je niet bij na hoeft te denken worden.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net een uur uit, maar het houdt me nog steeds bezig.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg