Die avond aan het meer - Sarah Jio




Waar gaat het boek over? 
New York, 2008. Na een tragisch ongeluk besluit journaliste Ada Santorini haar leven om te gooien. Als iemand haar vertelt over een charmante woonboot op het meer van Seattle, volgt ze haar hart en verlaat ze New York.
Seattle, jaren vijftig. De jonge Penny is de vrouw en muze van de zeer succesvolle kunstenaar Dexter Wentworth. Hij neemt haar mee naar zijn woonboot op het meer in Seattle, waar ze droomt van een eigen leven, van liefde en geborgenheid. Maar naarmate Dexters ster rijst, wordt Penny steeds eenzamer.
Tijdens de verhuizing naar haar drijvende huis ontdekt Ada een koffer vol brieven die getuigen van een vurige affaire. ­Gefascineerd door de mysterieuze Penny gaat Ada op zoek naar het levensverhaal van deze prachtige maar tragische vrouw. Maar dan blijken Penny’s geheimzinnige verleden en Ada’s leven veel met elkaar te maken te hebben…

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een waanzinnig mooi boek, met veel emotionele momenten. Het boek is moeilijk weg te leggen, je wilt steeds verder lezen. Je wilt weten hoe het verder gaat. Het einde verraste me, maar het is wel een heel mooi en bijzonder einde.

Wat vind je van de cover? 
Die past heel erg goed bij het boek. Je wilt zo met een glas wijn op het terras gaan zitten en genieten van het uitzicht.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg goed gekozen, past echt bij het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is een hele vlotte schrijfstijl. Het leest heerlijk weg.

Welke persoon vond je het leukst en waarom?
Penny, daar zit echt geen kwaad in. Ik ga haar kaneelkoekjes zeker eens een keer maken. Hopelijk smaken ze net zo lekker als ze worden beschreven. 

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Naomi, omdat ze zelfingenomen is en denkt dat ze alles is.

Wat vond je van de locatie in het boek? 
Ik wil er heen, wat een mooie locatie.

Mooie quote in het boek: 
Het is gewoon fijn om ergens thuis te horen.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut!

Hoeveel sterren geef je het boek?  
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ja, ik ga dit boek zeker nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Sorry vrienden en familie, maar jullie zullen je eigen exemplaar van dit boek moeten kopen, want dit boek gaat weer de boekenkast in tot ik hem weer ga lezen. Je kan hem o.a. bij bol.com kopen, klik maar op de button onder deze recensie.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar ik verwacht wel dat dit boek ooit verfilmd gaat worden. Mocht die ooit in de bioscopen draaien, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit en verwacht dat die me de rest van de avond, en misschien morgen ook nog wel, bezig blijft houden.




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg