Dijkshoorn - Nico Dijkshoorn



Waar gaat het boek over? 
De beste verhalen uit 10 jaar Dijkshoorn.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het eerste verhaal, Het molletje, is mijn favoriete verhaal omdat het de zachte kant van Nico laat zien en het gewoon een lief en ontroerend verhaal is. Het gedicht over Mart Smeets vind ik ook geweldig. Net of Mart zelf sprak.
Sommige verhalen vind ik persoonlijk te grof, maar toch moest ik de verhalen wel uitlezen ondanks de grofheid omdat ik benieuwd was naar het verloop. Ook heb ik een paar keer moeten lachen om bepaalde stukken in de verhalen.
Ik had geen moeite om het boek weg te leggen om iets anders te doen. Ik stond niet te springen om verder te lezen, maar het was ook niet zo erg dat ik het boek halverwege maar van mijn e-reader verwijderde om een ander boek te gaan lezen.

Wat vind je van de cover? 
Na het boek gelezen te hebben, vind ik die cover echt bij het boek passen.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is vlot geschreven en echt op zijn Nico's. Van mij mag het dan wel minder grof, maar als hij dat had gedaan, dan waren het geen verhalen meer van Nico.

Zou je het boek aanraden? 
Laat ik het zo zeggen, als je er tegen kan dat er flink wordt gescholden en soms gevloekt in een boek, dan kan kan ik je het boek aanraden. Kan je daar niet tegen, dan raad ik je het boek af.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, dat ga ik niet.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weggeven, maar hij wordt wel van mijn e-reader verwijderd.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Totaal niet.


Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg