Het Huis Aan Het Meer - Hannah Richell



Waar gaat het boek over? 
Op een zwoele zomerdag in 1980 zoekt een groepje pas afgestudeerde studenten verkoeling in het afgelegen Engelse Peak District. Ze ontdekken een vervallen, leegstaand huis aan een prachtig meer. Kat, Simon, Ben, Carla en Mac besluiten om zich een jaar terug te trekken en te gaan leven van het land. anvankelijk lukt dat prima, maar terwijl de seizoenen elkaar opvolgen lopen de onderlinge spanningen steeds hoger op. Op een dag staat er een onverwachte bezoekster voor de deur, die hun utopische dromen voor altijd zal verstoren. Drie decennia later erft Lila, een kwetsbare jonge vrouw, het afgelegen huis aan het meer. Ze heeft geen idee aan wie ze dit te danken heeft, en ze vraagt zich dan ook af wie de vorige bewoners waren. Lila kan het gevoel niet van zich afzetten dat iemand haar in de gaten houdt.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een geweldig boek. Vanaf het eerste woord zat ik er in, het boek was moeilijk weg te leggen en hield me echt bezig als ik er niet in las. Je wordt er echt in meegesleept. Op een gegeven moment kreeg ik een gevoel dat ik bepaalde dingen wist, maar dan werd je weer op een ander been gezet waardoor je gaat twijfelen om het vervolgens toch bij het rechte eind te hebben. Andere momenten waren toch anders dan gedacht.
Het einde verraste me, die had ik eerder wel verwacht in het verhaal, maar later niet meer. Het zette mij wel aan het denken over iets anders of dat wel echt zo is gegaan als er gezegd is. I know, ik ben lekker vaag, maar als ik ga zeggen wat ik in een ander daglicht bekijk, ben ik bang dat ik het verhaal verklap en dat is niet de bedoeling. Voor diegenen die het boek hebben gelezen snappen waarschijnlijk wel waar ik op doel. ;)

Wat vind je van de cover? 
Die is heel mooi en goed gekozen, al zou ik de vrouw wel een witte nachtjapon aan hebben laten doen. Lees het boek maar om te begrijpen wat ik bedoel.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel erg goed geschreven, het boek leest als een trein.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Lila, omdat ze een hele sterke vrouw is, ook al lijkt dat in het begin niet zo.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Kat, lees het boek maar om te begrijpen waarom ik een hekel aan haar heb.

Wat vond je van de locatie in het boek? 
Ik wil er heen, het klinkt erg ontspannend en rustgevend.

Mooie quote in het boek: 
Verdriet doet rare dingen met een mens.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut, het is een geweldig boek.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Waarschijnlijk wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar hij mag op mijn e-reader blijven staan.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, wat ik wel verwacht, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, maar ik weet zeker dat het me de rest van de avond en een paar dagen bezig zal houden.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg