Het Huis Van Mijn Moeder - Lynn Austin



Waar gaat het boek over? 
Vier generaties vrouwen, elk op zoek naar een beter bestaan dan dat van hun moeder. Vijfendertig jaar geleden verbrak Kathleen het contact met haar familie - net als haar moeder en grootmoeder vóór haar deden, liet ze alles achter zich en bouwde ze elders een nieuw bestaan op. Ogenschijnlijk heeft Kathleen alles gekregen waarnaar ze verlangde: ze is gtrouwd met een zorgzame man, heeft een geweldige dochter en komt in materieel opzicht niets te kort. Maar onder de oppervlakte vertoont haar leven barsten en scheuren. De wonden van Kathleens jeugd zijn nooit geheeld. Haar relatie met haar dochter staat onder druk, omdat Kathleen niet weet hoe ze haar liefde moet tonen. Wanneer ze onverwacht wordt uitgenodigd om haar familie te bezoeken, besluit ze het verleden onder ogen te zien en eindelijk te spreken over alles wat ze al die jaren verzwegen heeft. Misschien kan ze in de keuzes van haar moeder en grootmoeder de antwoorden vinden op haar vragen... en misschien ligt daar ook de weg naar haar dochters hart.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een heel indrukwekkend boek. Vanaf het begin wordt je in het boek meegezogen en wil je weten hoe het verder gaat, wil je weten wie de werkelijke moordenaar van Leonore is. Wil je weten hoe het verder is gegaan met de anderen.
Als je er niet in leest, dan houdt het je echt bezig.
Soms moest ik wel  even een knop omzetten en het bekijken vanuit het tijdsbeeld van toen en niet van nu, waar toen anders tegen bepaalde zaken werd aangekeken dan nu. Het geeft ook een mooi beeld van tussen arm en rijk.

Wat vind je van de cover? 
Ik vind het een mooie cover, maar mis toch het huis van Leonore.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Het is een heel goed gekozen titel.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is heel erg vlot en beeldend geschreven.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Cynthia Hayworth, omdat er geen kwaad in haar zit en Leonore en haar gezin later toch blijft steunen.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Lorenzo Messina, omdat hij een doortrapte man is die denkt met alles weg te komen.

Wat vond je van de locatie(s) in het boek? 
Dear Falls, Pennsylvania lijkt me een hele mooie plaats. Riverside lijkt mij wat minder leuk.

Mooie quote in het boek: 
Je kunt zien hoe echt iemands liefde is aan wat hij bereid is voor je op te offeren.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut!

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Waarschijnlijk wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar het boek mag op mijn e-reader blijven staan.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar ik verwacht wel dat dit boek ooit verfilmd wordt, want het heeft alle ingrediënten voor een goede film. Mocht die ooit verfilmd worden, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net een uur uit, maar verwacht wel dat het me deze avond en misschien de komende dagen nog even bezig gaat houden.

Website van de auteur:
Author Lynn Austin




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg