Met Zachte Hand - Siska Mulder




Waar gaat het boek over? 
Mijntje van der Lelie voldoet al haar hele leven aan alle verwachtingen. Carrièrevrouw, echtgenote, moeder: voor de buitenwereld is ze geslaagd, maar zelf vindt ze haar bestaan in toenemende mate braaf en benauwend. Ze besluit het roer radicaal om te gooien. In Frederique, Berdine en Claire vindt ze bondgenoten. De vier brengen een ongekende woede in elkaar naar boven. Woede op mannen die vrouwen haten en wegkomen met hun misdaden. De vriendinnen besluiten de rollen om te draaien en het recht in eigen hand te nemen. Ze binden de strijd aan met een pedofiel, een eerwraakpleger, een BN'er die zijn vrouw mishandelt en een serieverkrachter. Pas als een van hen haar eigen man als doelwit kiest, beseft Mijntje dat ze te ver zijn gegaan.
Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het is een spannend boek met een einde die ik niet aan zag komen. Van mij persoonlijk had het hoofdstuk over die pedofiel niet helemaal beschreven hoeven worden. Ook vond het ik vaak langdradig en had ik het gevoel dat er geen eind aan kwam. Ik kon het boek makkeijk weg leggen om iets anders te doen. Desondanks is het, zoals ik al zei, wel een spannend boek.

Wat vind je van de cover? 
Om een of andere reden vind ik het een angstaanjagende cover, maar past wel bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Zoals gezegd, ik vond het vaak langdradig en om een of andere reden, die ik niet kan benoemen, vond ik het net geen irritante schrijfstijl, maar ook geen 'hoi hoi' schrijfstijl.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Duncan, omdat hij een goedzak is en zijn vrouw vrij laat.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Claire, maar daarvoor moet je het boek maar lezen om te weten waarom ik een hekel aan haar heb, want anders verraad ik het verhaal.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Het waren gewone locaties, niets dat riep van 'daar wil ik heen'.

Mooie quote in het boek: 
'Later' is een gevaarlijk concept.

Zou je het boek aanraden? 
Nee, eerlijk gezegd niet, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik weet dat dit boek goed aangeprezen is en dat heel veel lezers daar, gelukkig maar voor Siska ;), anders over denken.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ik denk dat jullie het antwoord wel kunnen raden, het is inderdaad nee, ik ga het boek niet nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Ik ga het boek weg geven.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar dat duurt misschien niet lang meer, want de ingrediënten voor een thriller heeft het boek absoluut. Ik ga er in ieder geval niet naar kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Nee, ik heb het boek net uit en voor deze recensie ben ik er nog mee bezig, maar als ik die heb gepubliceerd, dan denk ik niet dat het me bezig blijft houden.

Website van de auteur:
Siska Mulder





Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg