Laat Me Niet Alleen - Gilly MacMillan




Waar gaat het boek over? 
Op de dag dat Ben, de achtjarige zoon van Rachel Jenner, vermist raakt stort Rachels wereld in. Ze is compleet onvoorbereid op de felheid waarmee ze wordt aangevallen door de media. Van de krant tot blogs: iedereen heeft een mening over haar. Ze liet Ben eventjes alleen en nu is hij verdwenen - het hele land vindt dat zij schuld aan zijn verdwijning heeft.
Maar wat heeft er werkelijk die middag plaatsgevonden? Radeloos gaat ze op zoek naar hem. Gevangen tussen angst over het lot van haar zoon, de druk van het politieonderzoek en van de publieke opinie moet Rachel de afschuwelijke waarheid onder ogen zien: er is niemand, zelfs niet in haar familie, die ze kan vertrouwen...

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Vanaf het begin wordt je in het verhaal meegezogen en blijft het spannend tot het eind. Je wilt steeds verder lezen en als ik er niet in las, dan hield het boek me bezig.
Ik had het niet verwacht dat een bepaald iemand (sorry, noem geen namen, want dat is niet leuk voor diegenen die het boek nog niet hebben gelezen) de ontvoerder zou zijn. Ook andere dingen, waarom Rachel zelfs haar familie niet meer vertrouwde, had ik niet zien aankomen, net zoals een bepaald iemand zou lekken aan een blog. Ik weet het, ik doe weer lekker geheimzinnig, maar diegenen die het boek hebben gelezen, begrijpen waar ik op doel en voor diegenen die het boek nog niet hebben gelezen, ga het boek maar lezen. Het is echt een aanrader.
Het boek geeft mooi weer wat (social) media met een mens kan doen en dat is niet altijd positief. Het kan je maken en breken.

Wat vind je van de cover? 
De cover past echt bij het boek, alleen jammer dat die jongen geen rode jas draagt zoals beschreven in het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is vlot, spannend en beeldend geschreven. Je ziet alles voor je en beleeft ook alles mee.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Kathrine, de vrouw van John, omdat ze op haar manier probeerde te helpen, haar man en zijn ex probeerde bij te staan en omdat ze een goede stiefmoeder voor Ben is.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
De ontvoerder, al had ik eerst geen hekel aan die persoon. Je moet het boek lezen om te snappen wat ik bedoel.

Wat vond je van de locatie in het boek? 
Het bos sprookjesachtig, waar het politiebureau zit vind ik niets en er werden mooie buurten beschreven waar ik wel zou willen wonen.

Mooie quote in het boek: 
In de ogen van onze medemensen zijn we vaak anders dan we onszelf zien.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut! Al was het alleen maar dat mensen zouden kunnen lezen wat (social) media met een mens kan doen en dat ze na het lezen van dit boek na gaan denken voor ze reageren op een bericht en niet alleen online, maar ook fysiek. Zoals eerder gezegd; het kan je maken en het kan je breken.

Hoeveel sterren geef je het boek?
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee. Ik vond het een spannend boek om te lezen, maar ik wil het boek niet nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Het houdt me heel erg bezig en dat zal nog wel even duren.




  Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg