Schaduwleven - Erica James




Waar gaat het boek over?
Lydia woont al jaren in Venetië. Het is de plek waar ze rust heeft gevonden en waar ze zich thuis voelt. Op een dag wordt ze totaal van haar stuk gebracht door een gezicht in de menigte. Dit brengt het afschuwelijke geheim weer naar boven waarvan ze geloofde dat ze het diep begraven had...

Na de dood van hun ouders werden Lydia en haar kleine zusje Valerie op jonge leeftijd ondergebracht bij hun grootouders, die ze voordien nooit hadden ontmoet. Ze komen terecht in een strenggelovig, liefdeloos huis. Lydia leert voor zichzelf te zorgen, geheimen te bewaren en kan maar weinig mensen vertrouwen. Ze verdringt bovendien haar verdriet om de dood van haar moeder, waaraan ze zich schuldig voelt.
Nu, meer dan twintig jaar later, moet Lydia uit de schaduwen van haar beschutte leven in Italië komen en in Engeland haar verleden onder ogen zien.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een zeer aangrijpend boek dat moeilijk weg te leggen is. Je wilt steeds verder lezen, weten hoe het verder gaat. Of Lydia & Noah uiteindelijk samen gelukkig worden, of Lydia haar dromen waar gaat maken, of ze haar schuld jegens de dood van haar moeder van zich af kan zetten, hoe het Valerie vergaat. Je leeft echt met ze mee en wordt kwaad op bepaalde personen, maar je krijgt ook bewondering voor andere personen. Die sluit je in je hart.
Het einde verraste me, maar vind het wel een mooi en romantisch einde. Oeps.... nu hoop ik niet dat ik teveel heb gezegd voor diegenen die het boek nog niet hebben gelezen. Mocht dat zo zijn, mijn excuses daarvoor. Hopelijk wil je het boek nog steeds lezen, want het boek kan ik je echt aanraden.

Wat vind je van de cover? 
Die is heel erg mooi en past bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is goed verzonnen. dat is het juiste woord hoe je het leven van Lydia in één woord zou kunnen samen vatten.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is heel erg vlot en beeldend. Je ziet alles (soms helaas, andere keren gelukkig) zo voor je.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Zuster Lottie, daar zit geen kwaad in.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Dit keer zijn er twee mensen waar ik niet uit kan kiezen, oom Leonard en de opa van Lydia & Valerie. Omdat ik bang ben om te veel te zeggen, moet je het boek maar gaan lezen en dan snap je wel waarom ik aan beide mannen een hekel heb.

Wat vond je van de locatie(s) in het boek? 
Wie wil nou niet naar Venetië? Dat lijkt me zo'n mooie plaats. Het Engelse plaatsje lijkt me niets.

Mooie quote in het boek: 
Ik ben een banneling geworden door mijn liefde voor Noah.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut!

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Ondanks dat ik het een heel mooi boek vind, denk ik niet dat ik het boek nog een keer ga lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weg geven, maar ik verwijder hem wel van mijn e-reader, maar niet van mijn Chromebook, voor het geval ik mij bedenk dat ik het boek toch nog een keer wil lezen.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen (wat ik wel verwacht), dan ga ik die niet kijken. De film kan nooit zo mooi worden als het boek.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit en verwacht dat die me nog wel even bezig zal houden.

Website van de auteur:
Erica James


Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg