Blockbusters - Anita Elberse



Dit boek won ik een paar jaar geleden op bol.com boeken op Twitter en ben blij dat ik die heb gewonnen.

Waar gaat het boek over? 
Wie keuzes durft te maken, is het succesvolst.’ In de colleges van Anita Elberse kan zomaar voetbaltrainer Alex Ferguson langskomen. Of de manager van Lady Gaga. Of Jay Z, rapper, muziekproducent en platenlabeleigenaar. De beroemdheden komen graag persoonlijk vertellen hoe je winnende teams bouwt. Haar casestudy’s over de prestaties van basketballer LeBron James, de Metropolitan Opera, een exclusieve nachtclub in New York en de uitgeverswereld vormen de basis van haar internationale bestseller Blockbusters. Wat maakt teams en leiders succesvol? Hoe zorg je ervoor dat iemand jou of je merk de moeite waard vindt? Hoe leidt succes tot meer succes? Anita Elberse legt helder uit hoe in de entertainmentindustrie hits worden gemaakt en deelt universele inzichten en toepasbare lessen voor iedereen die succesvol wil zijn.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Ik vond het een heel interessant boek dat me anders heeft laten kijken naar hoe het in de entertainmentindustrie aan toe gaat. Het heeft me aan het denken gezet, me op een andere manier naar bepaalde zaken online en op tv laten kijken.
Minpuntje vind ik dat je de noten achterin het boek vindt. Persoonlijk vind ik het fijner als ze onderaan de bladzijde staan zodat je niet hoeft te zoeken. Ook vielen de noten mij niet op. Soms zag ik ineens bijvoorbeeld een 10 staan en bleek dat ik dan weer een noot of 8 had gemist.
Verder is het heel verhelderend geschreven.

Wat vind je van de cover? 
Die is goed gekozen, die blokletters passen echt bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek?
Ook die is goed gekozen. 

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is verhelderend geschreven. Voor mij had het wel wat persoonlijnker gemogen, 'U' had van mij wel 'je/jij' mogen zijn, maar ik begrijp ook wel dat de meeste mensen die dit boek lezen er anders over denken. Daarnaast vond ik het jammer dat ik, zoals gezegd, de noten achterin het boek moest zoeken. Ze vielen me ook niet op.

Mooie quote in het boek: 
Nobody knows anything.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, want het is een heel interessant boek dat je een ander inzicht in de entertainmentindustrie geeft.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, het was leuk om te lezen, maar hoef hem niet nog een keer te lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Mijn man wil dit boek ook nog een keer lezen en dan bepaalt hij of het boek terug in de boekenkast gaat of dat we hem weggeven.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, maar verwacht wel dat ik er nog geregeld aan zal denken als ik bijvoorbeeld weer hoor over een voetballer die gekocht is door een bepaalde voetbalclub, een acteur die een hoofdrol in een film heeft enz.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg