Een Zomer In Frankrijk - Eva De Wit



Ik heb dit boek een paar jaar geleden gewonnen op de site van Vriendin en ben er heel erg blij mee dat ik een van de winnaars was.

Waar gaat het boek over? 
Het zonnige zuiden trekt de vriendinnen Jet, Kiki en Anne wel aan. Maar ook in Frankrijk moet hard gewerkt worden, zelfs in de zomer. Het ogenschijnlijk idyllische chateau blijkt flink vervallen en de administratie is een janboel. Gelukkig zijn er lieve mensen die het leven de Franse charme geven waar de vriendinnen naar op zoek waren.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het is een heerlijke feel good roman. Het verhaal is vrij voorspelbaar, maar dat is in dit geval niet erg. Je waant je echt even met de vriendinnen in Frankrijk. Zeker als je in de tuin in de zon dit boek leest. Het is een echt zomerboek die je heerlijk kan lezen als je even de ellende van de wereld zat bent of nadat je een boek met een ingewikkeld of bloederig verhaal hebt gelezen. Het boek leest heel vlot weg en je leeft echt mee met de vriendinnen. Je hoopt dat ze het geluk vinden en dat ze weten wat ze daarna gaan doen. Ook kan je af en toe heerlijk lachen om sommige stukken.
Stiekem hoop ik dat er een vervolg op komt, maar dan wel als de vriendinnen rond de tachtig zijn en hun leven terug kijken vanaf waar het boek gestopt is. Ik ben namelijk wel benieuwd hoe het ze hierna vergaat. En ja, dat vervolg mag ook voorspelbaar en zoetsappig zijn.

Wat vind je van de cover? 
Een hele mooie cover die echt bij het boek past. Bij de zonnebloemen en de Franse hoedjes moest ik gelijk aan Vincent van Gogh denken. Hij had daar vast een mooi schilderij van gemaakr. Dat ik aan hem dacht kan ook te maken hebben doordat ik aan De zussen van Gogh leesclub op Hebban mee doe. Dat boek heb ik onlangs gelezen.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg mooi en past echt bij het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het boek is heel erg vlot, humorvol en beeldend geschreven. Nergens hapert het.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Madame Jeanine, omdat ze een heel erg leuk en lief mens is. Daarnaast is ze ontzettend kordaat. Schijn bedriegt echt, wat haar uiterlijk aangaat.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Paul, maar ik kan niets zeggen, want dan zou ik een belangrijk deel verraden, maar ik weet zeker dat je, als je het boek hebt gelezen, ook een hekel aan hem zal hebben.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Ik wil erheen. Mijn antwoord zegt wel genoeg denk ik. ;)

Mooie quote in het boek: 
De liefde is het waard om voor te vechten.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut, zeker aan diegenen die van romantiek en voorspelbaarheid houden.

Hoeveel sterren geef je het boek?
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Misschien wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Ik ga het boek houden, hij mag in de boekenkast bij de andere boeken.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen (dat moet haast wel ooit) dan ga ik die niet kijken, want ik hou het verhaal liever in gedachte zoals ik het gelezen heb.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net uit, maar ik denk dat het me niet lang bezig gaat houden. Hooguit vanavond nog.




  Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg