We Moeten Je Iets Vertellen - Marion Pauw



Waar gaat het boek over? 
De succesvolle schrijfster Kathelijne valt voor de charmes van een oudere, getrouwde man en raakt zwanger van hem. Ze ondergaat een abortus. De dag erna vindt ze een huiveringwekkend verhaal op haar notitieblok, geschreven in haar eigen handschrift. Terwijl ze rouwt om haar ongeboren kind, gaat ze op onderzoek uit.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
In het begin had ik er moeite mee om er in te komen en kon ik het boek makkelijk weg leggen, maar zo te verder ik in het boek kwam, zo te moeilijker vond ik het om het boek weg te leggen. Het verhaal is rauw, puur geschreven, soms iets teveel details, maar toch kan het verhaal ook weer niet zonder die details. Het verhaal komt echt bij je binnen, je ziet alles voor je. Soms erger je je aan de hoofdpersoon en andere personen, heel soms moet je ook wel weer lachen om haar en soms krijg je medelijden met haar Het einde verraste me en zag ik niet aankomen.
Wat ik leuk vind, is dat je tegelijkertijd dat je het verhaal leest, je ook schrijf tips krijgt voor als je een boek wilt gaan schrijven.
Het boek zet je tevens aan het denken, laat je zien hoe het er in bepaalde kerken aan toe gaat.

Wat vind je van de cover? 
Ik vind de cover niet bij het boek passen, ik had voor een andere cover, misschien iets met een kerk, gekozen.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die past echt bij het boek, daar had geen andere titel bij gepast.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Het is vlot en beeldend, soms te beeldend, en rauw, puur geschreven.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Mirjam, omdat ze Katelijne altijd steunt en haar helpt als het moet.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Christopher, maar kan niet vertellen waarom ik een hekel aan hem heb, want dan vertel ik teveel voor diegenen die het boek nog niet gelezen hebben.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Wie vindt Amsterdam nu geen leuke stad? Zoals gezegd, Amsterdam is een geweldige stad en het dorp wat beschreven wordt in het boek, lijkt me leuk om eens door heen te lopen, maar niet om er te wonen.

Mooie quote in het boek: 
Een zeldzaam wezen dat beschermd en gekoesterd moest worden.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, ik kan het boek aanraden, hoewel ik me voor kan stellen dat mannen (of je moet Simon van Nick & Simon zijn) dit boek liever aan zich voorbij zien gaan vanwege bepaalde vrouwelijke zaken die er ook in wordt besproken.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, ik ga het boek niet nog een keer lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Toevallig had ik hier ook een fysiek boek van en die heb ik inmiddels weggegeven nadat ik die bij Elly's Choice kon downloaden. Het e-book ga ik ook verwijderen van mijn e-book.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming en ik verwacht eerlijk gezegd ook niet dat dit boek verfilmd wordt, maar mocht die toch ooit verfilmd worden, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek net een paar uur uit en het houdt me nog wel even bezig.



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg