Zielsgeheim - Sharon Bolton



Waar gaat het boek over? 
Zeer beklemmende, originele thriller waarin de fascinatie van een jonge politieagente voor Jack the Ripper haar duur komt te staan…

Ondanks haar fascinatie voor de negentiende-eeuwse seriemoordenaar Jack the Ripper heeft de jonge Londense politieagente Lacey Flint nog nooit aan een moordonderzoek gewerkt. Totdat er op een avond een vrouw hevig bloedend door messteken over Laceys auto leunt, in haar armen valt en sterft. Als getuige moet Lacey een gepaste afstand tot de moordzaak houden, maar wanneer ze via een journaliste een brief ontvangt waarin een verwijzing naar Jack the Ripper en naar Lacey staat, blijkt dat onmogelijk. Is er een copycat killer aan het werk? Lacey weet als geen ander dat er volgens het patroon van de negentiende-eeuwse moorden nog meer slachtoffers gaan vallen. En zij kan weleens de volgende zijn…
Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Een heel erg spannend boek dat je vanaf het begin tot het einde in je greep houdt. Steeds als je denkt dat je het snapt en weet wie wie is, gaat het een totaal andere kant op en blijken sommige mensen niet te zijn wie ze zijn. Het einde is daardoor ook een echte verrassing die je niet ziet aankomen. Daarnaast ben ik blij dat de schrijfster op een bepaald moment Lacey iets niet heeft laten doen, maar lekker heeft laten zitten waar ze zat en van daar uit verder laten gaan, want die is vast spannender verlopen dan dat Lacey eerst wilde doen.
Tevens geeft het mooi weer hoe mensen tot bepaalde daden komen die ze doen, wat hun beweegredenen weer. Dat de meeste mensen niet zomaar iets doen, maar dat gene doen vanwege wat ze hebben meegemaakt. Waarom mensen doen wat ze doen, ook al is dat niet altijd verstandig.
Daarnaast heeft de schrijfster zich goed ingeleefd in Jack the Ripper en zijn er interessante weetjes over zowel de geschiedenis van Londen als over Jack the Ripper in het verhaal verwerkt, waardoor je na het lezen van het boek wat meer weet, ook al blijft de echte Jack the Ripper voor altijd een mysterie.

Wat vind je van de cover? 
Ik was heel blij dat het een e-book is en geen fysiek boek, want het is net of het oog jou aankijkt. Als het een fysiek boek was geweest, dan had ik er steeds, als ik niet in het boek aan het lezen was, iets op het boek gelegd waardoor ik het oog niet zou zien. Desondanks past de cover toch bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Pas op het eind snapte ik waarom er voor deze titel is gekozen en vind hem echt goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Heel erg beeldend, filmisch. Nergens is er een hapering.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Lacey, omdat zij een sterke vrouw is.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Aan 5 jongens. Lees het boek maar om te begrijpen over wie ik het heb en waarom ik een hekel aan ze heb. Kan er nu niets over zeggen in verband met spoilers.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Londen is een hele mooie stad, waar ik vorige week nog een paar dagen ben geweest.

Mooie quote in het boek: 
Wanneer haar leven weggevaagd lijkt als een oude tekst op een schoolbord.

Zou je het boek aanraden? 
Absoluut!

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het volgende deel ook lezen?
Ik ga het volgende deel zeker ook lezen, ben benieuwd of die ook zo spannend is als dit boek.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, ik vond het boek leuk om te lezen, maar hoef hem niet nog een keer te lezen.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, wat ik wel verwacht, dan ga ik die niet kijken.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik heb het boek ner uit en verwacht wel dat die me nog een tijdje bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Dat ben ik wel van plan, want ze schrijft goed.







Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg