Flow - 1000 vragen aan jezelf - vraag 9: Wat doe je 's ochtends als eerste?


Voor de volgers van mijn blog die goed hebben opgelet; ja, ik heb een paar vragen overgeslagen omdat ik die te persoonlijk vind en vraag 6 combineer ik met deze vraag.
Ik sla ook een paar stappen over, want als ik deze vraag letterlijk zou nemen, dan is het antwoord dat ik als eerste naar het toilet ga, net zoals de meesten onder ons dat doen. Niet erg interessant. Niet dat de rest zo interessant is, dat ook weer niet. Yep, nu verlies ik lezers met deze bekentenis. Sorry. Morgen is het weer tijd voor een Quote van de Week en als het mee zit, dan komt er maandag weer een boek recensie. Aan de linkerkant kunnen jullie zien in welk boek ik momenteel lees. Het kan ook dinsdag worden of stiekem morgenavond, maar voor dat laatste is de kans zeer klein, daar het boek nogal slaapverwekkend en droog is, maar het is wel een interessant boek.

Nu weer terug naar de vraag.
Als ik eenmaal beneden ben en de koffie en thee heb gezet en onze hongerige katers (zo gedragen ze zich elke morgen) eten heb gegeven, is het even me-time.
Dan ga ik met mijn kop zoethoutthee, een plak ontbijtkoek (ik weet het, veel te weinig voor ontbijt en niet zo gezond, maar meer krijg ik echt niet naar binnen of ik moet elders zijn, maar daar hebben we het nu niet over) en het boek waar ik in bezig ben op de bank en ga dan een kwartier tot een half uurtje lezen, wakker worden en genieten van mijn thee. Voor mij is dat tevens een van de heerlijkste momenten op de dag. Ondertussen geniet ik vanaf de bank van de vogels die onze tuin bezoeken en soms hebben onze je-weet-wel-katers hun gekkenuurtje waar ik dan van geniet. Soms komt manlief dan ook naar beneden en zodra hij een voet buiten de deur naar beneden heeft gezet is Diesel Polo al aan het slijmen om snoepjes. Dat is zijn vaste ritueel waarbij hij ook graag tikkertje speelt met manlief en hem probeert te hypnotiseren. Hij haalt echt alles uit de kast om zijn zin te krijgen. Soms gaat manlief snel overstag en een andere keer moet Diesel Polo super veel moeite doen. Paddy Bleu bekijkt dat vanaf een afstandje toe en komt dan langzaam aansukkelen als de snoepjes gestrooid worden. Heerlijk om naar te kijken.
Daarna is het huishouden-tijd en daarna Chromebook-tijd.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg