Vlinder Uit Cocon - Sara Knockaert



Van Sara Knockaert mocht ik haar boek recenseren en ik wil haar daar hartelijk voor danken. Ik heb met plezier je boek gelezen.

Wat vind je van het boek? 
Ik moest even in dit boek inkomen, maar eenmaal een paar hoofdstukken gelezen, was het moeilijk om het boek weg te leggen en leest het als een intercity. Je wilt verder lezen en weten wat er precies is gebeurd voordat Isabel werd geboren. Dat had voor mij wel wat meer uitgediept mogen worden en wat meer hoofdstukken aan besteed mogen worden. Nu duurde het een eeuwigheid (I know, dat is zwaar overdreven) voor je weer wat over het verleden las.
Je wilt weten hoe het verder gaat tussen Isabel & Maurice, hoe Isabelle omgaat met haar rugklachten en hoe ze daarmee omgaat in haar relatie met Maurice.
Bij sommige hoofdstukken had ik wel een gevoel of ik het vorige hoofdstuk aan het lezen was. Aan de andere kant, voor dit genre mag dat ook wel en is dat niet erg.
Het is op een sprookjesachtige manier geschreven, maar dan voor volwassenen. Ik ga lekker niet verklappen of het met een happy end is, dat mogen jullie zelf gaan lezen. Ik ben in ieder geval tevreden met het eind die ik niet helemaal zag aankomen.

Wat vind je van de cover? 
Om een of andere reden kan die cover mij niet bekoren. (sorry Sara) Kan eerlijk gezegd ook niet zeggen wat voor cover ik dan gekozen zou hebben.

Wat vind je van de titel van het boek? 
De titel is een goede nadenker. Als je na het lezen van het boek goed nadenkt, dan kan je alleen maar tot het besluit komen dat die goed is gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is sprookjesachtig, maar dan, zoals gezegd, voor volwassenen. De aanloop is rustig, maar eenmaal een paar hoofdstukken verder, dan lijkt het wel of het als een intercity gaat.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Die is goed. Je wordt langzaam voorbereid op een bepaalde gebeurtenis tot je uiteindelijk de afloop weet, maar toch had die gebeurtenis wel wat meer uitgewerkt mogen worden in meerdere hoofdstukken. Er zitten steeds teveel hoofdstukken tussen voor je weer wat meer leest over die nare gebeurtenis.

Heeft het plot je verrast?
Deels wel. Ik had niet verwacht dat ze iets gingen doen. Ik zeg verder niets, want dan verklap ik teveel en dat is, zoals bekend, niet leuk voor diegenen die het boek nog niet gelezen hebben.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Isabel, omdat ze zichzelf is en geen toneel speelt.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Ik kan niet zeggen aan wie, maar geloof me dat je na het lezen van dit boek ook een hekel aan die persoon hebt.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Die klinken heel leuk.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, maar je moet wel van adult boeken houden.

Hoeveel sterren geef je het boek?
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, dat ga ik niet.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weggeven, maar ik ga hem wel verwijderen.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming van het boek, maar mocht die er ooit komen, dan ga ik die niet kijken. Ik hou het boek liever in gedachten zoals ik hem gelezen heb.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Dit boek gaat me nog wel even bezig houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Misschien wel, hangt van het volgende boek van sara af.

Leuk weetje over het boek:
Op de website van Sara kan je lezen over haar schrijfproces.

Leesfragment:
Hier kan je een leesfragment van het boek lezen om te kijken of je het boek ook wilt lezen en kopen.

Website van de auteur:
Sara Schrijft Blog

Website van de uitgever:
Boekscout.nl en hier kan je het boek rechtstreeks bij de uitgever bestellen.






Koop bij bol.com

Reacties

  1. Dit boek heb ik ook van Sara gekregen om te lezen. Als ik mijn huidig boek uit heb, ga ik hierin beginnen, dus ben er erg benieuwd naar, zeker nadat jij er zo enthousiast over bent.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg