Brug Der Zuchten - Harm Wagenmakers


Ik won dit boek onlangs op BEAUTY & BOOKS en wil ze daar hartelijk voor danken. Ik heb genoten van het boek.

Waar gaat het boek over? 
Harm Wagenmakers is een uitstekende observator: hij neemt waar en doorvoelt de innerlijke drijfveren waarom mensen handelen, zoals ze handelen en spreken zoals ze spreken. De zo verschillende emoties, impulsen en overwegingen die hij in zijn observaties opvangt, weet hij in de meest eenvoudige beschrijvingen weer te geven. Het lijkt zo eenvoudig en begrijpelijk wat hij schrijft, maar juist die eenvoud verraadt zijn begaafdheid om situaties en mensen te doorgronden.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Het boek leest lekker weg en is een echte aanrader voor als je een reading challenge moet/wilt halen, want je hebt het boek in ongeveer 2 uur uit. Ook als je geen reading challenge hoeft te halen is het een heerlijk boek vol met korte verhalen. In elk verhaal zit wel minimaal één persoon die je herkent als iemand die je ook kent. Eenmaal aan een verhaal begonnen, is het moeilijk weg te leggen en hoop je dat niemand je zal storen omdat je alleen maar verder wilt lezen. De verhalen, en ook de monologen, zitten heel erg goed in elkaar. Je begrijpt de mensen die doen wat ze doen, ook al is dat niet altijd even goed. Soms moet je grinneken of zelfs hardop lachen om bepaalde gebeurtenissen. Vaak heb je ook te doen met de mensen in de verhalen.  De verhalen eindigen soms triest en soms lachwekkend of herkenbaar. De auteur heeft zich echt goed ingeleefd in de personen.

Wat vind je van de cover? 
Heel mooi, maar ik vind het wel jammer dat de titel niet, net als de tekst op de achterkant, erop gelegd is zodat, als je er met je vingers overheen wrijft, de letters voelt. Dat had de cover net wat sjieker gemaakt.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Dat is een hele pakkende titel die aangeeft dat de persononen in de verhalen het duidelijk niet allemaal even makkelijk hebben.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is lekker vlot, het boek leest als een sneltrein. Nergens is het langdradig of zit er een hapering.

Hoe origineel is het verhaal?
De verhalen en de monologen zijn heel origineel en soms herkenbaar.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Elk verhaal en monoloog is goed opgebouwd met een vaak exploderende plot.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zat er direct in en wilde het boek niet meer aan de kant leggen.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Absoluut, de verhalen houden je stuk voor stuk vast, je kan ze niet loslaten omdat je wilt weten hoe het eindigt.

Heeft het plot je verrast?
Sommige plots had ik wel aan zien komen, maar de meeste plots hadden me verrast.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
Die zijn heel geloofwaardig, de meeste personen kent iedereen wel in zijn naaste of (heel) verre omgeving.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Absoluut, de verhalen lieten mij weer even zien dat ik het nog niet zo slecht heb. Niet dat ik dat gevoel heb, maar er zijn van die momenten dat je denkt van 'is dit het?' wat heel normaal is om vervolgens je zegeningen te tellen.

Mooie quote in het boek: 
Mensen zijn wonderlijke portretten, net als u en ik.

Zou je het boek aanraden? 
Ik kan het boek zeker aanraden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor alle volwassenen.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Misschien wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Dit boek mag terug de boekenkast in en wachten tot mijn man hem gaat lezen of dat ik hem ga herlezen.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Dit boek gaat me nog wel even bezig houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Waarschijnlijk wel, dat hangt van het boek af.

Website van de auteur:
Harm Wagenmakers

Website van de uitgever:
Uitgeverij Aspekt





Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Knock-Out - Cis Meijer

Het Libertarische Sociaal Contract

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg