Dromer - Saskia Maaskant


Dit boek won ik onlangs op de blog van Only By Me. Ik wil ze daarvoor hartelijk bedanken dat ik dit geweldige boek heb mogen winnen.


Waar gaat het boek over? 
Ben jij een dromer?
Of een doener?
Een denker?
Of een beslisser?
Stel dat de keuze voor jou wordt gemaakt. En dat je het daarmee moet doen...
In de wereld van Dromer, Mila en William regeren de beslissers met ijzeren hand vanuit de Citadel. Maar Dromer voelt zich geen denker. William is meer dan een doener en Mila is iets wat eigenlijk niet kan. Ze verlangen naar een leven in vrijheid. Dan horen ze over een eiland waar je jezelf kunt zijn. Een ontsnapping aan de Citadel.
Wentel je in een wereld van weigeraars en durvers, waarin het verleden en heden soms flinterdun van elkaar gescheiden zijn en vrijheid misschien wel een illusie is.

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
In het begin had ik wat moeite om in het boek te komen, vond het zelfs maar 'zo zo', maar zo te verder ik in het boek kwam, zo te lastiger werd het om het boek weg te leggen, zeker bij de laatste hoofdstukken kon ik het niet meer wegleggen en wilde ik het boek uitlezen omdat ik wilde weten hoe het zou aflopen. Vooral de laatste hoofdstukken zijn heel erg spannend.
Het boek leest in ieder geval lekker weg en de hoofdstukken zijn over het algemeen niet lang.
Het boek zet je zeker tot nadenken, want hoe zou het zijn als een ander beslist wat je volgens hen bent? Zou je er dan tegenin gaan en je gevangen laten nemen of je lot, dat door een ander is beslist, gelaten accepteren of ben je van mening dat dat ook echt zo is? Kan het zijn dat je maar één ding bent en geen combinatie? Dus je bent of een dromer of denker of een doener of een beslisser? Of heb je  van allemaal wel wat in je? Daar ga je zeker over nadenken.

Wat vind je van de cover? 
In het begin snapte ik de keus voor de cover niet, maar zo te verder ik in het boek kwam, zo te beter ik de keus snapte en nu kan ik alleen maar zeggen dat het een hele mooie cover is die echt bij het boek past.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel mooi en past bij het boek, want het boek gaat ook voornamelijk over de persoon Dromer

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is lekker vlot. In het begin was het wat saai, maar dat veranderde al heel snel.

Hoe origineel is het verhaal?
Heel origineel, het zet je echt, zoals gezegd, tot nadenken.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
De opbouw is goed, je leest vanaf dat Dromer 16 jaar wordt en wat er wordt beslist dat hij is en hoe zijn leven vanaf dat moment verloopt met geregeld flashbacks terug in de tijd.

Zat je direct in het verhaal?
Nee, in het begin kon ik er niet inkomen en vond ik het maar 'zo zo'.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Na een aantal hoofdstukken pakte het boek mij en wilde ik alleen maar verder lezen.

Heeft het plot je verrast?
Ja, toch wel. Ik had bepaalde dingen zeker niet verwacht en dacht dat een bepaald iemand niet meer zou leven. Ook had ik van een bepaald iemand een verkeerd beeld. Ik weet dat ik lekker vaag ben nu, maar als ik zou zeggen over wie ik het heb, dan zou ik het een en ander verklappen en dat is niet leuk voor diegenen die het boek nog niet gelezen hebben.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
Over het algemeen vind ik ze wel geloofwaardig.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Mila, omdat ze over het algemeen niet bang aangelegd is en als ze dat wel is, dan laat ze dat niet blijken.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Pavel, maar ik kan niet zeggen waarom.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Over het algemeen klonken ze heel mooi, sommige locaties vond ik wat minder.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Ja, zoals gezegd, ze zet je aan het denken, want inderdaad, we zijn allemaal verschillend, maar hebben allemaal wel iets van een dromer, een doener, een denker en een beslisser in ons. Van het een heb je wat meer dan van het ander en dat is bij iedereen weer anders, wat maar goed is ook, want anders zou het maar een saaie wereld zijn.

Mooie quote in het boek: 
Niemand kan voor jou beslissen wie je bent.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, absoluut.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Ik denk dat vooral jongeren dit een geweldig boek zullen vinden.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, één keer vond ik genoeg ondanks dat het een heel goed boek is.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Ik ga het boek weggeven.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, wat ik zeker verwacht, want dit is echt een boek dat verfilmd zou kunnen worden, dan ga ik die niet kijken omdat ik het verhaal liever in mijn hoofd hou, zoals ik het gelezen heb.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Dit boek gaat me nog wel even bezig houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ik denk het wel.

Leuk weetje over het boek:
Dromer heeft een eigen Facebookpagina: Dromer.

Website van de auteur:
Saskia Maaskant

Website van de uitgever:
Davidsfonds



Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg