Mercy Thompson - Onder De Maan - Patricia Briggs



Oorspronkelijke titel:
Moon Called

Waar gaat het boek over? 
Mercy Thompson wil gewoon een normaal leven leiden, met haar eigen garagebedrijf, haar kat en haar vrienden om haar heen. Maar als je zelf de vorm van een coyote kunt aannemen, je buurman een weerwolf is, en je onder je vrienden ook vampieren en fae kunt rekenen, is 'normaal' soms ver te zoeken.
Dus als een van haar vrienden bedreigd wordt door een groep schimmige figuren die uit lijken te zijn op geweld, steekt Mercy daar een stokje voor - maar de situatie blijkt een stuk explosiever dan ze had gedacht...

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Vanaf het begin tot het eind van het boek heb ik genoten, wilde ik het boek niet wegleggen om iets anders te doen. Het is een verhaal met vele momenten van spanning met af en toe hele korte momenten van rust alvorens het weer in volle spannende vaart verder gaat. Ook de humor is niet vergeten, je moet geregeld lachen om bepaalde uitspraken. Je gaat mee in het verhaal, ziet alles voor je, wat niet altijd even leuk is. Dit boek kan je dan ook maar beter niet vlak voor het slapen gaan lezen als je een rustige nacht wilt hebben. Er zitten diverse plotten in verwerkt waarbij je op je puntje van je stoel zit omdat je wilt weten hoe het gaat aflopen, wat overigens steeds anders is dan je verwacht. Het einde is daarentegen wel weer zoetsappig, maar dat mag eigenlijk ook wel na al die spannende momenten.
De personen komen zo geloofwaardig over, dat je de eerste tijd nadat je het boek hebt gelezen anders naar mensen gaat kijken en in 't donker wil je voorlopig niet meer alleen over straat.

Wat vind je van de cover? 
Heel mooi, past bij het boek.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel goed gekozen, past echt bij het boek, net zoals de oorspronkelijke titel, die past ook bij het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is lekker vlot, beeldend en spannend.

Hoe origineel is het verhaal?
Heel origineel, je gelooft het verhaal.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Die is heel erg goed. Langzaam wordt er van een bepaalde gebeurtenis naar een hoofdplot gewerkt. Tussendoor heb je nog andere gebeurtenissen met hun eigen plots.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zat er vanaf het eerste moment in.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Absoluut, mijn aandacht verslapte geen moment.

Heeft het plot je verrast?
Ja en nee, maar ik kan nu niet uitleggen waarom, want dan zou ik het een en ander verraden. Ga het boek dus zelf maar lezen.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
Dat zijn ze zeker. Je gaat echt geloven dat er mensen zijn die in een weerwolf of coyote kunnen veranderen, dat er vampiers etc. bestaan.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Mercy, omdat ze niet snel bang is en als ze het gevoel heeft dat er onrecht is begaan, dan gaat ze erop af en pakt het aan. Ze laat niet met zich sollen.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Dat zijn er een paar en ik weet niet aan wie ik het meest een hekel moet hebben. Lees het boek maar om te begrijpen wat ik bedoel.

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Ik denk het wel. Als je geen kwaad in de zin hebt, dan kan iedereen bevriend zijn met Mercy.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Ja, ze heeft me kunnen raken. Het verhaal geeft duidelijk weer dat je niet iedereen moet vertrouwen, dat je gevoel meestal gelijk heeft als je het gevoel hebt dat iemand niet te vertrouwen is.

Mooie quote in het boek: 
Hij speelde graag de norse, gemene oude man, maar hij had een hart van een marshmallow.

Zou je het boek aanraden? 
Als je van fantasy en thrillers houdt, dan kan ik je het boek zeker aanraden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor fantasy-lovers.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
4 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, één keer vond ik genoeg.

Ga je het volgende deel ook lezen?
Dat ga ik zeker.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, dus ik kan het boek niet weggeven, ik ga hem verwijderen van mijn e-reader.

Ga je de verfilming bekijken? 
Voor zover ik weet is er (nog) geen verfilming, maar mocht die er ooit komen, wat ik wel verwacht, dan ga ik die niet kijken, want ik hou het boek liever in gedachten zoals ik het gelezen heb. Daarnaast kan de verfilming ook nooit zo goed worden als het boek.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Dit boek gaat me nog wel even bezig houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Absoluut.

Leuk weetje over het boek:
Op de site van Patricia Briggs kan je een plattegrond van Tri-Cities bekijken.

Leesfragment:
Je kan op de site van Patricie Briggs het eerste hoofdstuk van het boek (in het Engels) lezen.

Website van de auteur:
PATRICIA BRIGGS

Website van de uitgever:
Uitgeverij De Fontein




Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg