De Onhandigste Man Van Nederland - Hans Verstraaten



Ik mocht dit boek van uitgeverij Just Publishers lezen en recenseren. Ik wil ze daar hartelijk voor danken.

Waar gaat het boek over? 
Al sinds jaar en dag publiceert bladenmaker Hans Verstraaten iedere week een column in Libelle, Nederlandse oudste vrouwenblad en nog steeds met de hoogste oplage. Elke column is een sitcom op papier; doorgaans loopt een kleine gebeurtenis uit de hand, regelmatig totaal uit de hand. En bijna altijd zijn er vrouwen in het spel.
Dat dingen bij Hans Verstraaten zo vaak uit de hand lopen wordt waarschijnlijk mede veroorzaakt doordat hij zo ongeveer de onhandigste man van Nederland is, niet alleen motorisch, zeker ook wat communicatie betreft, al helemaal als het communicatie met vrouwen betreft (wellicht is dat ook de reden dat hij inmiddels drie huwelijken achter de rug heeft).

Voor deze bundel maakte hij zelf een selectie van zijn beste Libelle-columns uit de afgelopen dertien jaar. Zeer herkenbaar, uiterst vermakelijk en bovendien een handige gids hoe je niet door het leven moet gaan. 'Dít is Verstraaten op zijn best!'

Bron: bol.com.

Over de auteur:
Journalist Hans Verstraaten (1958) schrijft columns voor Libelle, Management Team (hij was als manager allerminst een succes), Paard&Sport (zijn paardenkennis is minimaal), Retailtrends (háát winkelen) en over mode in LindaMode (hij dacht lange tijd dat Prada een voorstad van Milaan was).

Bron: bol.com.

Wat vind je van het boek? 
Diegenen die Libelle lezen en de columns van Hans Verstraaten lezen, hebben meteen een idee waar het boek over gaat en zullen niet verbaasd zijn over de titel. Die zullen dan ook blij zijn met het boek en vaak 'oh, ja, dat heb ik toen gelezen' roepen of denken. Diegenen die Libelle niet lezen en Hans ook niet kennen, zullen vast nieuwsgierig zijn naar het boek vanwege de titel, want die maakt nieuwsgierig. Zou hij echt zo onhandig zijn, dat zal toch wel meevallen?
Het zijn columns die ook al eens in Libelle hebben gestaan. Het is dan ook leuk om ze in een boek te lezen. Hans is ontzettend eerlijk, soms te eerlijk, hij neemt geen blad voor de mond in zijn colums. In het echte leven schijnt dat anders te zijn, maar je hoopt toch voor hem dat de meeste personen die in de columns genoemd worden niet zijn columns lezen, want dat kan nooit goed gaan. Toch is het fijn dat hij geen blad voor de mond neemt in zijn columns, want zijn eerlijkheid maken de columns juist leuk. Gelukkig durft hij ook eerlijk naar zichzelf te kijken zoals bijvoorbeeld hoe hij in het verkeer is of tijdens een spelletje Yahtzee met een kind van 10 jaar.
Voor veel mensen kunnen bepaalde situaties herkenbaar zijn zoals niet weten wat je tegen iemand moet zeggen als die een probleem heeft of je ineens een vraag stelt waar je niet op bedacht bent of dat je mensen niet herkent. Geregeld lig je in een deuk en soms zijn de columns ook raak zoals de vraag over Johan Cruijff. Je leert wat meer over hoe mannen denken, wat ze niets vinden zoals de beruchte harembroek, dat ze het niet prettig vinden als je de zinnen van hun afmaakt.
Kortom; dit boek is een echte aanrader voor de fans van Hans Verstraaten, maar ook voor diegenen die hem niet kennen is dit boek een echte aanrader.

Voldeed het boek aan je verwachtingen?
Ja,dat deed het boek. Ik ken zijn columns van Libelle en wist dat ik geregeld zou lachen. Manlief heeft twee dagen gevraagd waarom ik steeds moet lachen, maar als ik dat allemaal uit had moeten leggen, dan had ik het boek pas overmorgen uit en had mijn recensie overmorgen pas gekomen. ;)

Wat vind je van de cover? 
Die is schitterend, het is een mooie foto van Hans en de titel valt ook lekker op.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel goed gekozen, past bij het boek.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is lekker vlot.

Hoe origineel zijn de verhalen?
Heel erg origineel, het is geschreven vanuit hoe Hans het heeft beleefd.

Zat je direct in het boek?
Ja, ik zat er direct in.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Dat weet het boek zeker.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Nee, dat heeft hij niet en dat is niet erg, maar hij heeft me wel laten lachen.

Mooie quote in het boek: 
Was ik maar een vrouw, dacht ik, dan kon ik nu zeggen dat ik het niet wist, best lekker trouwens, dat je gewoon kunt zeggen dat je iets niet weet.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, ik kan iedereen het boek aanraden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor de fans van de columns van Hans Verstraaten.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Misschien wel.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, die kan ik niet weggeven, maar het boek mag op mijn Chromebook blijven staan.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk niet dat het boek mij lang bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Dat denk ik wel.

Website van de auteur:
hans verstraaten twitter

Website van de uitgever:
JUST PUBLISHERS





Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg