Alpengloed - Eva Linden


Van Eva Linden mocht ik haar boek lezen en recenseren. Ik wil haar daar hartelijk voor danken.

Subtitel:
Het vervolg van Maanziek

Waar gaat het boek over? 
Het is donker en stil om ons heen. Als ik nog minder kon horen en zien dan ik nu doe, zou ik denken dat ik dood was. Maar dat ben ik niet. Ondanks alles wat Mila en ik hebben meegemaakt, ben ik nog steeds springlevend.
Zoals te verwachten viel, zitten de Yua ons op de hielen. Ik moet ons hier zo snel mogelijk vandaan zien te krijgen, met of zonder behulp van lucide krachten. Maar hoe?
Het is ondertussen bijna een jaar geleden sinds Mathis en Mila elkaar voor het eerst ontmoetten. Zij aan zij gingen ze de strijd aan met de Yua, vreselijke wezens die de droomwereld in hun macht hebben. Toen de Yua hun 'Ultieme Nachtmerrie' tegen Mathis inzetten, stierf hij in een droom en werd droomdood.
Sindsdien zitten Mila en hij vast in de Grijze Zone, ergens tussen dromen en waken in. Slagen de twee erin om de Yua te verslaan en te ontsnappen uit de droomwereld? Of wordt alles één grote nachtmerrie?
'Alpengloed' is het spannende vervolg op 'Maanziek' (2016) waar de lezer nog dieper doordringt in de duistere krochten van de droomwereld.

Bron: bol.com.

Jaar van verschijnen:
2017

ISBN:
9789082750409

Bindwijze:
e-book

Aantal pagina's:
205

Genre:
Science fiction, fantasy, horror, young adult

Verfilmd?
Dit boek is (nog) niet verfilmd, maar het leent zich er heel goed voor.

Wat vind je van het boek? 
Bij het zien van de schitterende cover krijg je het gevoel dat het verhaal zich in de Alpen afspeelt, alsof de hoofdpersonen van een afstand in de gaten worden gehouden. De titel maakt nieuwsgierig en wordt in het boek uitgelegd waar het op slaat. Het is niet alleen een spannend verhaal, maar slaat ook op iets anders.
Net zoals het vorige deel, is ook dit deel verdeeld in 3 delen; twee delen vanuit Mathis ogen bekeken en één deel vanuit Mila's ogen bekeken. Mocht je vergeten zijn waar het vorige deel over ging, dan wordt dat in het begin in het kort verteld zodat je weer weet waar het allemaal om draait. Het einde is een open einde waarin duidelijk gemaakt wordt dat er een derde deel aan komt. Het verhaal kent, net als het vorige deel, vele verrassende wendingen, steeds als je een vermoeden begint te krijgen hoe het verhaal gaat, blijkt het weer anders te lopen.
Je belandt van de ene nachtmerrie in de andere waarvan je hoopt dat Mila & Mathis er uiteindelijk uit zullen komen, dat ze uiteindelijk ontdekken waar ze echt in zijn beland en wat ze kunnen doen om eruit te komen. Je wilt weten waarom de Yua het op Mathis hebben voorzien, waarom ze hem toch zo graag willen hebben. Langzaam aan kom je steeds meer te weten over Mila en begrijp je waarom ze altijd zo allert is, zo oplettend. Ondertussen zie je Tarina en Mathis geestelijk groeien, wijzer worden. In het begin merk je dat nog niet zo, maar zo te verder je in het verhaal bent, zo te meer dat je dat merkt. De humor is niet vergeten en dan met name de opmerkingen van Ewan brengen geregeld een lach op je gezicht.
Ook dit deel is ook weer leerzaam, je komt nog meer te weten over lucide dromen, de Yua en wat Alpengloed is. Het is een verhaal van angsten overwinnen, het omgaan met lucide dromen en van vertrouwen hebben in anderen en houden.
Kortom; Alpengloed van Eva Linden is een heel erg spannend vervolg op Maanziek. Het is misschien zelfs wel beter dan het eerste deel.

Voldeed het boek aan je verwachtingen?
Ja, dat deed het boek.

Wat vind je van de cover? 
Die is schitterend.

Wat vind je van de titel van het boek? 
Die is heel erg goed gekozen.

Wat vind je van de schrijfstijl? 
Die is lekker vlot, beeldend.

Hoe origineel is het verhaal?
Heel erg origineel.

Wat vind je van de opbouw van het verhaal?
Die is goed, het verhaal is chronologisch geschreven waarbij er geregeld teruggeblikt wordt als het verhaal er om vraagt.

Zat je direct in het verhaal?
Ja, ik zat er direct in.

Weet dit boek je aandacht vast te houden?
Dat heeft het verhaal zeker. Als je er eenmaal in begint, dan kan je niet meer stoppen met lezen.

Zijn de karakters in het boek geloofwaardig?
Ja, dat zijn ze stuk voor stuk.

Welke persoon vond je het leukst en waarom? 
Mila, omdat ze een sterke vrouw is die niet over zich heen laat lopen.

En aan wie had je een hekel en waarom? 
Dat zijn er teveel om op te noemen.

Zou je bevriend kunnen zijn met de hoofdpersoon?
Dat denk ik wel.

Wat vond je van de locaties in het boek? 
Ze klinken heel mooi.

Zou je in de tijd dat het boek zich afspeelt kunnen leven?
Het verhaal speelt zich in de huidige tijd af en dat gaat me tot nu toe goed af.

Heeft de auteur je kunnen raken?
Ja, dat heeft ze. Ik kan niet in details treden, want dan zou ik teveel verraden, maar her verhaal van wat Mila in het verleden heeft meegemaakt, heeft me geraakt. Het is te begrijpen dat ze altijd zo oplettend is.

Mooie quote in het boek: 
Soms lijkt de oplossing zó voor de hand dat je haar over het hoofd ziet.

Zou je het boek aanraden? 
Ja, ik kan iedereen het boek aanraden.

Voor welke doelgroep zou dit boek geschikt kunnen zijn?
Voor jong volwassenen.

Hoeveel sterren geef je het boek? 
5 sterren.

Ga je het boek nog een keer lezen? 
Nee, ik vond het leuk om het boek te lezen, maar hoef het boek niet nog een keer te lezen.

Ga je het volgende deel ook lezen?
Ja, die ga ik zeker lezen, want ik ben heel erg benieuwd naar het vervolg.

Ga je het boek houden of geef je het weg? 
Het is een e-book, die kan ik niet weggeven.

Houdt 't boek je nog lang bezig nadat je het uit had?
Ik denk niet dat het boek mij lang bezig gaat houden.

Ga je vaker een boek van deze auteur lezen? 
Ja, dat ga ik zeker doen.

Leuk weetje over het boek:
Dit boek heeft een eigen Facebook pagina.

Website van de auteur:
Eva Linden Twitter





Koop bij bol.com

Reacties

Populaire posts van deze blog

Van Binnen Is Alles Stuk - Simon Hammelburg

Het Libertarische Sociaal Contract

Knock-Out - Cis Meijer

Onder De Vlinderboom - Pauline Vijverberg